Poland

Google i Facebook podpisały tajną umowę „Jedi Blue”, aby nie konkurować ze sobą

 

pokaż komentarz

TL;DR:

Według New York Times, Google dał Facebookowi znaczną przewagę konkurencyjną w zautomatyzowanych aukcjach reklamowych w zamian za to, że nie uruchomił narzędzia do konkurowania z nim.

Google i Facebook podpisały tajną umowę o nazwie „Blue Jedi”, aby nie konkurować ze sobą


Według New York Times, Google dał Facebookowi znaczną przewagę konkurencyjną w zautomatyzowanych aukcjach reklamowych w zamian za to, że nie uruchomił narzędzia do konkurowania z własnym.

W 2017 roku Facebook przygotowywał nową metodę sprzedaży przestrzeni reklamowej na stronach internetowych, sektora, w którym Google niemal bez sprzeciwu dominuje. Kilka lat później Facebook dołączył do sojuszu kilku firm, które chcą zbadać nową metodę, na czele z samym Google. Według New York Times, powiązaniem między tymi dwoma wydarzeniami jest tajne porozumienie między dwiema międzynarodowymi korporacjami, aby nie konkurować ze sobą.

Amerykańskie media uzyskały dostęp do dokumentów przedstawionych jako dowód w procesie sądowym, który kilkunastu amerykańskich prokuratorów złożyło przeciwko Google o monopol na koniec 2020 roku. Świadczy to o tym, że oba międzynarodowe koncerny podpisały tajne porozumienie, skrajność, którą Wall Street Journal również wysunął kilka tygodni temu, co dałoby Facebookowi przewagę konkurencyjną w sprzedaży tych powierzchni reklamowych w zamian za brak konkurowania z Google. Pakt otrzymał nazwę „Jedi Blue”

„Jedi Blue” odnosiło się szczególnie do sektora reklamy programowej. W milisekundach od kliknięcia przez użytkownika linku do strony internetowej i załadowania reklam na tej stronie odbywa się aukcja, która wypełnia dostępne na niej miejsce reklamowe. Google dominuje na tej aukcji swoimi narzędziami i za zgodą udało mu się uniemożliwić Facebookowi konkurowanie z nim.

W zamian Google dał Facebookowi szereg przewag konkurencyjnych w swoim systemie. Obejmowały one więcej czasu na licytowanie reklam, bezpośrednie umowy rozliczeniowe z witrynami oraz pomoc Google w zrozumieniu odbiorców reklam. W ramach umowy Facebook zapowiedział, że będzie licytował co najmniej 90% aukcji reklam, jeśli będzie mógł zidentyfikować użytkownika, który będzie je widział (na podstawie danych osobowych zebranych przez jego narzędzia) i obiecał wydać co najmniej 500 milionów na rok.

Firmy, które były częścią tego sojuszu wraz z Facebookiem w celu opracowania nowej metody kupowania i sprzedawania powierzchni reklamowej, nie otrzymały warunków dalekich od tak korzystnych - poinformowali The Times. Podobnie jak Google, Facebook również stoi w obliczu procesu o monopolista ze Stanów Zjednoczonych .

Facebook i Google zaprzeczają, że Jedi Blue jest antykonkurencyjne. Rzecznik Facebooka powiedział, że takie umowy z Google „pomagają zwiększyć konkurencję” w ofertach reklamowych, a argumenty przeciwne są „bezpodstawne”. W międzyczasie rzecznik Google powiedział, że pozew antymonopolowy „wypacza” znaczenie paktu i innych aspektów jego działalności reklamowej.

Football news:

Cavani has returned to training and is likely to play against Crystal Palace
Fabio Capello, Juventus played Rugby against the Port. Only Ronaldo and Chiesa can make a difference in this squad
Neymar: I posted how I was recovering from my injury, and I didn't get any messages saying, Wow, what a professional. No
Ole Gunnar Solscher: The work of the judges is very difficult and without additional pressure. We have to make their decisions
Joan Laporta: I'm sure Messi won't stay at Barca if I don't win the election. He gives the club 30% of revenue
Trent had idolized Gerrard since he was a kid, and he was in a fairy tale: he got Steven's care and the captain's armband. The story of a great relationship
Hazard's recovery from the injury is delayed. He probably won't play against Atletico on March 7