o zasysanie części treści linkowanych artykułów. To obniża ruch na docelowych stronach i tym samym zyski z reklam
@EwarystNawyrost: Jest meta tag "nosnippet", i Google go respektuje. Stosując ten meta tag każdy wydawca może zablokować pokazywanie skróconej treści artykułu (jakoś dziwnym trafem żaden wydawca go nie stosuje, czyżby wydawcy jednak chcieli być w Google? ( ͡° ͜ʖ ͡°). Wystarczyłoby, aby ten meta tag obowiązywał we wszystkich portalach społecznościowych i wtedy każdy wydawca który ma na to ochotę zablokowałby "zasysanie treści", a Ci wydawcy którzy traktują linki w mediach społecznościowych i w Google News jako reklamę swoich treści nie byliby poszkodowani.
Niestety wielcy wydawcy nie poprą tego postulatu, bo oni tak naprawdę chcą, żeby Facebook do nich linkował. Chcą jedynie utrudnić promowanie treści mniejszej konkurencji.
Koncerny medialne chcą, aby mniejsze media (dla których taki link z najważniejszymi informacjami jest reklamą treści i witryny) nie mogły udzielać Facebookowi/Google bezpłatnej licencji.
Wtedy mogłoby się okazać, że Facebook/Google kieruje internautów głównie do tych mniejszych wydawców, a wielkie media bez ruchu z Facebooka/Google podupadają :) Dlatego wielkie media chcą, żeby portale jak Facebook musiały płacić nawet za te linki za które wydawca nie chce pieniędzy.
źródło: wykop.pl