Używasz przestarzałej wersji przeglądarki Internet Explorer posiadającej ograniczoną funkcjonalność i luki bezpieczeństwa. Tracisz możliwość skorzystania z pełnych możliwości serwisu.
Zaktualizuj przeglądarkę lub skorzystaj z alternatywnej.
Dział: Polityka

Pandemia koronawirusa nie wpłynęła na zmianę planów inwestycyjnych w polskich portach morskich. W listopadzie br. zarząd Portu Gdynia zainicjował procedurę mającą na celu wyłonienie podmiotu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, który do 2028 r. wybuduje Port Zewnętrzny. Będzie on przyjmować jednostki oceaniczne długości nawet 490 m.
Nowy terminal kontenerowy, który będzie stanowić centralną część nowej inwestycji, ma posiadać zdolności przeładunkowe w liczbie 2 mln kontenerów rocznie, a finalnie nawet do 2,5 mln. Dla porównania w przyszłym roku gdański terminal głębokowodny DCT może przyjmować nawet 3 mln kontenerów. Dzięki rozbudowie gdyńskiego portu powstanie blisko 5 tys. miejsc pracy. Z budżetu państwa mają zostać wyasygnowane środki na poprawę skomunikowania portu z główną arterią drogową, tj. obwodnicą Trójmiasta i autostradą A1, oraz planowaną trasą Via Maris łączącą Gdynię i Władysławowo.…
Szanowny Czytelniku, możesz przeczytać cały artykuł
- wystarczy, że dołączysz do subskrybentów Sieci Przyjaciół.Jeżeli masz wykupiony dostęp do Sieci Przyjaciół zaloguj się na swoje Konto Czytelnika
Wybierz subskrypcję:
Sieć Przyjaciół to jedyne miejsce, w którym uzyskasz dostęp do cyfrowej wersji tygodnika Sieci, magazynu wSieci Historii oraz wszystkich artykułów
w portalu wPolityce.pl.
Publikacja dostępna na stronie: https://wpolityce.pl/polityka/528406-czas-portowych-inwestycji-rozbudowa-polskich-portow?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+wPolitycepl+%28wPolityce.pl+-+Najnowsze%29