Poland

Youtube i Facebook królami streamingu na smartfonach

Adobe Stock

Znamy pierwsze wyniki badania Nielsen Media Polska pokazujcego, jak telewizja klasyczna traci uwag widza.

rednio okoo p godziny dziennie Polak powica na ogldanie strumienia wideo z internetu na urzdzeniach mobilnych: laptopie, tablecie i smartfonie wynika z danych z jednordowego panelu pomiaru telewizji linearnej i streamingu wideo firmy badawczej Nielsen Media Polska.

Rzeczpospolita" uzyskaa jako pierwsza wgld w informacje, ktrych dostarcza nowe badanie, a ktre mog by cenne dla reklamodawcw i producentw wideo.

Jednak do penego obrazu widza w internecie brakuje nadal danych o tym, ile czasu spdzamy, strumieniujc treci i ogldajc je na ekranie telewizora (smart TV). Nielsen obiecuje, e i takie dane si pojawi.

Finalnie bdziemy monitorowa wszystkie treci wideo, pojawiajce si na dowolnym ekranie i ogldane w dowolnym miejscu i w dowolnym czasie. Dane te pokazuj, e eksplozja treci wideo obserwowana na wiecie staa si faktem rwnie w Polsce. Kadego dnia co trzeci Polak oglda treci wideo na urzdzeniach cyfrowych, co przekada si na prawie p godziny dziennie spdzane na maym ekranie na streamingu treci wideo. Jednak duy ekran telewizora wci jest preferowany przez wszystkie grupy wiekowe komentuje Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarzdzajca Nielsen Media w Polsce.

Dane ju dostpne wskazuj, e w sumie na ogldanie uj na czterech rnych ekranach powicamy okoo 4,5 godziny dziennie. W najszerszej grupie (4+) najwicej czasu (89 proc.) widzowie powicaj na ogldanie treci na ekranie telewizora. Urzdzeniem wykorzystywanym w drugiej kolejnoci jest smartfon, ktremu jako widz powicamy 6 proc. czasu. Trzecia lokata z 4 proc. naley do komputera (laptopa lub peceta). Najmniejsze znaczenie ma tablet (1 proc.).

W grupie komercyjnej (1649-latkowie) rozkad jest nieco inny. Telewizja zajmuje takim osobom tylko 82 proc. czasu, ktry przeznaczaj na ogldanie filmw, seriali i programw wideo innego typu. Tu znaczenie smartfonu i komputera ronie do odpowiednio 10 i 7 proc. Jeszcze wiksze jest ono dla tzw. pokolenia Z, czyli osb w wieku 1324 lata. Badanie pokazuje, e spdza ono przed telewizorem 55 proc. czasu przeznaczonego na konsumpcj wideo.

Pierwsze miejsce wrd platform streamingowych ogldanych na urzdzeniach cyfrowych zajmuje Youtube (36,4 proc.). Potem s media spoecznociowe: Facebook z Instagramem (16,6 proc.) oraz TikTok (4,8 proc.). Mao brakuje do podium Netfliksowi (4,5 proc.) oraz CDA (3,4 proc.). Typowe platformy wideo z duszymi formami, jak filmy, to nadal domena duego ekranu.

Football news:

Hans-Dieter flick: I Hope Alaba will sign a contract with Bayern. Our club is one of the best in the world
Diego Maradona: Messi gave Barca everything, brought them to the top. He was not treated the way he deserved
Federico Chiesa: I hope to leave my mark in Juve. We will achieve great results
The Coach Of Benfica: I don't want us to look like the current Barcelona, it has nothing
Guardiola on returning to Barca: I'm happy at Manchester City. I hope to stay here
Fabinho will not play with West ham due to injury
Ronald Koeman: Maradona was the best in his time. Now the best Messi