Poland

Volkswagen napędza statki transportujące samochody zużytym olejem z restauracji

Dział logistyki Volkswagena do transportu morskiego nowo wyprodukowanych samochodów na trasach europejskich będzie wykorzystywał m.in. statki napędzane certyfikowanym paliwem z odpadów pochodzenia roślinnego.

Będzie ono produkowane np. ze zużytego oleju wykorzystanego w gastronomii i przemyśle spożywczym. W połowie listopada 2020 roku paliwo to zatankowano do zbiorników pierwszego frachtowca, drugi dołączy na początku 2021 roku.

- Jesteśmy pierwszym koncernem samochodowym, który na dużą skalę korzysta z tego rodzaju paliwa. W ten sposób zużyty olej wykorzystujemy ponownie w sposób przyjazny dla środowiska. Wkład w ochronę klimatu jest ogromny, w porównaniu z tradycyjnym paliwem ze źródeł kopalnych, emisja dwutlenku węgla jest aż o 85 procent mniejsza – stwierdził Thomas Zernechel, szef działu logistyki w koncernie Volkswagen.

Do obsługi transportu morskiego w Europie koncern Volkswagen wykorzystuje na stałe dwa wyczarterowane statki transportowe. Kursują one 50 razy w roku na trasie z Emden (Niemcy), przez Dublin (Irlandia), Santander (Hiszpania) i Setubal (Portugalia) z powrotem do Emden. Za każdym razem na pokładzie znajduje się do 3.500 samochodów, co oznacza, że rocznie przewożą one 250.000 nowych aut marek AUDI, SEAT, SKODA, Volkswagen Samochody Osobowe i Volkswagen Samochody Dostawcze.

Każdy statek ma długość 180 metrów i jest napędzany silnikiem MAN-a o mocy ponad 19.000 KM (14.220 kW). W przyszłości obydwa transportowce będą zaopatrywane w paliwo przez niderlandzką firmę GoodFuels – na morzu u wejścia do portu Vlissingen (Niderlandy). Dzięki temu emisja dwutlenku węgla w porównaniu z emisją przy wykorzystaniu tradycyjnego paliwa zmniejszy się o 85 procent – oznacza to, że na pokonywanej trasie zmaleje ona z ponad 60.000 ton do 9.000 ton rocznie. Poza tym niemal zupełnie wyeliminowana zostanie emisja tlenku siarki.

Wykorzystanie nowego paliwa jest elementem strategii zakładającej zmiany w zakresie logistyki koncernu, dzięki którym ma być ona zgodna z zasadami zrównoważonego rozwoju. Kolejnym działaniem jest wykorzystanie do napędu frachtowców płynnego gazu ziemnego (LNG – Liquified Natural Gas). Chodzi o statki transportowe kursujące pomiędzy Europą a Ameryką Północną i Środkową. Oprócz tego transport materiałów oraz samochodów wewnątrz Niemiec odbywa się teraz za pośrednictwem DB Cargo z wykorzystaniem „zielonej" energii elektrycznej.

Football news:

Leipzig scored the winning goal for Gladbach in the 93rd minute, losing 0:2 to 57. Trailing Bayern - 2 points
Antonio Cassano: Before 2010, the best came to Italy, now mediocre or outstanding are welcome, but old
Koeman on Griezmann in reserve: This is not a punishment. Next to Messi, we needed someone faster than Antoine
It seemed that the best goal of the weekend was scored by Lisakovich. But after half an hour, he was eclipsed by Krychowiak - a crazy shot at the near nine from the half-moon Подарки
Nikolic was sent off for arguing with the referee over a CSKA penalty. He got two yellows in 10 seconds
Ronald Koeman: Barcelona must win every game. Proud of the team
Gerard Pique: I'm proud of Barca. The team showed that they are still alive