logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo logo
star Bookmark: Tag Tag Tag Tag Tag
Poland

Turecki przemysł lotniczy ma problem z amerykańskimi częściami

Pakistan zgodzi si na wyduenie terminu realizacji umowy dotyczcej dostaw migowcw bojowych Turkish Aerospace Industries T129 ATAK.

Umow dotyczca zakupu 30 takich wiropatw podpisano w maju 2018 r. Niestety, do koca 2018 r. nie udao si rozwiza jednego, ale kluczowego, problemu zwizanego z dostaw maszyn. Chodzi o uzyskanie zgody na reeksport komponentw produkcji amerykaskiej, przede wszystkim silniki Honeywell LHTEC CTS800-4A.

W 2019 r. nie udao si uzyska na to zgody Amerykanw. Ochodzenie stosunkw na linii Waszyngton Ankara moe cakowicie uniemoliwi wspprac przemysow w tej sferze. Dodatkowo problemem s relacje Stanw Zjednoczonych z Pakistanem, co wczeniej poskutkowao embargiem na dostawy zamwionych wczeniej migowcw bojowych Bell AH-1Z Viper. Aby obej problem Turcy oferuj Pakistaczykom zastosowanie wasnego silnika, ktry jednak znajduje si obecnie dopiero na etapie projektowania.

Obecnie ok. 60 migowcw TAI T129 ATAK s eksploatowane przez Siy Zbrojne Turcji i andarmeri tego kraju, podlegajc Ministerstwu Spraw Wewntrznych. Koncern Turkish Aerospace Industries wspierany przez rzd prowadzi intensywne dziaania majce na celu zdobycie nowych klientw eksportowych. Powane zainteresowanie zakupem 10 T129 ATAK deklaruj Filipiny.

migowce bojowe TAI T129 ATAK Si Zbrojnych Turcji. Fot./Ministerstwo Obrony Turcji.

Themes
ICO