
S¹ takie daty i rocznice, których nam pomin¹æ nie wolno: Katyñ, stan wojenny, ale i rocznica œmierci Baczyñskiego, Jamesa Joyce'a czy Stanis³awa Lema. W Teatrze Polskiego Radia pamiêtamy o tym, co najwa¿niejsze, pomagamy ludziom pewne rzeczy zrozumieæ. Pod warunkiem, ¿e mamy dobre teksty. A mamy - mówi Janusz Kuku³a, dyrektor i g³ówny re¿yser Teatru Polskiego Radia.
Plus Minus: Od kilku lat bywam na festiwalu Dwa Teatry. I trafiam na pere³ki teatru radiowego. „Wielk¹ improwizacjê" Wojciecha Tomczyka re¿yserowa³ Janusz Zaorski, wspaniale zagrali Piotr Fronczewski, Andrzej Mastalerz, a Jerzy Radziwi³owicz chwilami mówi³ jak jeden z bohaterów sztuki Gustaw Holoubek. Œwietnie opowiedziano mi temat, genezê „Dziadów" Kazimierza Dejmka, spektaklu, który doprowadzi³ do Marca '68. Teatr radiowy jest jednak s³abo zauwa¿any. Dlaczego?
My tego tak nie odbieramy. Mamy ci¹g³y kontakt ze s³uchaczami. Pisz¹ do nas w naszych mediach spo³ecznoœciowych. To najwierniejsi z wiernych. My jesteœmy dla nich jak powietrze.
Wasza produkcja pora¿a masowoœci¹.
Nagrywamy 150 utworów rocznie. Mamy dwie premiery tygodniowo. W sobotê i niedzielê o sta³ej porze w radiowej Jedynce. Realizujemy równie¿ s³uchowiska dla Dwójki i Trójki, w tym roku do³¹cz¹ jeszcze Czwórka i Radio Kierowców. To nie iloœæ decyduje, ale jakoœæ.
Pandemia ...
Artyku³ dostêpny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"
Nowa Prenumerata ju¿ w sprzeda¿y, poznaj pakiet korzyœci!
Dostêp do najwa¿niejszych treœci z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wy³¹cznie na rp.pl.
Dostêp do treœci rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treœci pochodz¹cych z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.