
W czwartek zadebiutuje horror „The Medium”. To mo¿e byæ jedna z najciekawszych, tegorocznych premier.
– Oczywiœcie wyczekujemy czwartku i tego jak zostanie przyjêta nasza najwiêksza gra w historii. Spêdziliœmy nad ni¹ osiem lat wierz¹c, ¿e nasze za³o¿enia mimo, ¿e ca³kowicie nowatorskie, sprawdz¹ siê na rynku. To nie jest gra, która ju¿ “by³a” i ktoœ zmodyfikowa³ istniej¹ce pomys³y. Uczestniczyliœmy w niesamowitej przygodzie odkrywania nowych l¹dów dla bran¿y gier – mówi „Rzeczpospolitej” Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu. Dodaje, ¿e ¿yjemy w czasach du¿ego niepokoju.
– Mam nadziejê, ¿e jest w spo³eczeñstwie coraz wiêksza œwiadomoœæ, ¿e nikt jeszcze nie zebra³ ze sob¹ niczego na “drug¹ stronê” i najwa¿niejsze jest to co po sobie temu œwiatu zostawimy. „The Medium” daje mi poczucie, ¿e choæ w ma³ej czêœci jest to równie¿ mój wk³ad w historiê elektronicznej rozrywki. Bez wzglêdu na to jak gra zostanie odebrana – jakie bêd¹ recenzje i wyniki sprzeda¿owe – wiem, ¿e dokonaliœmy tego o czym marzyliœmy – mówi szef Bloobera. Dodaje, ¿e studio wesz³o na nigdy nie zdobyty szczyt. I to w najbardziej niesprzyjaj¹cych warunkach.
– Teraz trzeba tylko szczêœliwie z niego zejœæ i szukaæ dalszych niezdobytych jeszcze gór. Nigdy nie by³em tak spokojny o premierê naszej gry jak w przypadku „The Medium”. Moja prywatna ocena to 9,5/10. I tylko dlatego, ¿e te najlepsze tytu³y jeszcze przed nami… – mówi szef Bloober Teamu. Nie zdradza, jak kszta³tuje siê wishlista.
– Nie podajemy szcz¹tkowych wyników, ale to naprawdê bardzo dobry rezultat daj¹cy wiarê w sukces – sygnalizuje.
„The Medium” to dotychczasowy, najwiêkszy projekt w historii krakowskiego studia. W paŸdzierniku 2020 r. ustalono datê na 10 grudnia 2020 r. Jednak plany te musia³y zostaæ zmienione, poniewa¿ CD Projekt zdecydowa³ o kolejnym prze³o¿eniu premiery „Cyberpunka 2077” w³aœnie na 10 grudnia 2020 r. Bloober uzna³, ¿e nie ma sensu konkurowaæ z produkcj¹ CD Projektu i zdaniem analityków mia³ racjê. Swoj¹ grê przeniós³ na 28 stycznia 2021 r.
Bloober Team to niezale¿ny producent gier wideo, bêd¹cy œwiatowym liderem w gatunku horrorów. Do najbardziej znanych produkcji spó³ki nale¿¹ „Layers of Fear” czy wielokrotnie nagradzany „Observer” oraz „Blair Witch”, stworzony na podstawie klasycznego The Blair Witch Project.