
Polskie e-auto wygl¹da œwietnie, ale na razie tylko na wizualizacjach
Polska w przemyœle samochodowym wiecznie goni za konkurencj¹. Obecnie to ju¿ trzecia epoka, w której podchodzimy do w³asnej produkcji aut. Poprzednio sukcesów nie by³o. Czy elektryczna Izera to zmieni?
Jeœli wierzyæ rz¹dowi Mateusza Morawieckiego, otworzy³o siê wyj¹tkowe okienko pozwalaj¹ce nam wejœæ do gry na rynku producentów samochodów. Minister klimatu i œrodowiska Micha³ Kurtyka, który wskaza³ ju¿ Jaworzno jako miejsce, w którym od 2024 r. spó³ka Electromobility Poland (EMP) ma wytwarzaæ elektryczne auta pod mark¹ Izera, argumentuje, ¿e pojawienie siê nowych technologii jest szans¹ na rynkowe przetasowania. Tak by³o w przypadku odrzutowych silników, gdy do konkurencji w³¹czy³ siê z sukcesem General Electric, a odpad³ potê¿ny Wright, tak by³o z telefonami komórkowymi, gdy pojawi³y siê smartfony Apple'a, a zniknê³a Nokia. Teraz tak¹ rewolucj¹ jest zastêpowanie napêdu spalinowego elektrycznym.
Minister zapewnia, ¿e ma „pe³n¹ œwiadomoœæ skali trudnoœci, z jak¹ trzeba bêdzie siê zmierzyæ na ka¿dym etapie rozwoju przedsiêwziêcia". Mimo to jest przekonany, ¿e warto, bo motoryzacja poci¹gnie za sob¹ rozwój techniczny rodzimych firm i w³asnyc...
Artyku³ dostêpny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"
Nowa Prenumerata ju¿ w sprzeda¿y, poznaj pakiet korzyœci!
Dostêp do najwa¿niejszych treœci z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wy³¹cznie na rp.pl.
Dostêp do treœci rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treœci pochodz¹cych z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.