Poland

Raport: Polacy wśród najlepiej znających język angielski narodów na świecie

pokaż komentarz

@Farorz: dokladnie, miliony takich osob to najlepsze swiadectwo poziomu nauczania jezykow obcych w polskiej szkole.
@Rudyzzadupia: nie trzeba miec zadnej smykalki, to bujda. Kazdy sie moze nauczyc, jesli zostanie wystawiony na jezyk odpowiednia ilosc godzin i bedzie sie uczyl zgodnie z prawidlowymi metaodami podczas tych godzin. Jesli spedziles na angielskim 12 lat, to odejmujac od tego 3 miesiace wakacji, swiat i ferii na rok, da to 9 lat czystej szkolnej nauki. Kazdy rok ma ponad 50 tygodni. W kazdym tygodniu powiedzmy, ze miales minimum dwie 45-minutowe lekcje, a czesto na pewno wiecej, ale niech bedzie dwie lekcje. To daje: 9x50x1.5 = 675 godzin. Zgodnie z typowi standardami nauki przecietnej osoby prawidlowymi metodami powinno to dac poziom B2. Taki poziom daje juz mozliwosc bezproblemowego rozpoczecia pracy w jezyku angielskim w zdecydowanej wiekszosci zawodow, moze procz prawnikow, niektorych specjalizacji lekarskich, sedziow, psychoterapeutow itp. ale inzynierem, informatykiem czy co niektorym lekarzem juz moglbys byc w kraju anglojezycznym, a przynajmniej nie ma problemu, zebys tam zaczal w tym zawodzie z B2. Tak na prawde wierze, ze miales tych lekcji wiecej, wykonywales prace domowe, miales dodatkowe dwa lata na studiach, gdzie powinno sie pojawic rowniez slownictwo branzowe, zdarzalo ci sie cos przeczytac czy w cos pograc po angielsku, wiec powinines byc na poziomie C1. Nie jest tak jednak z powodu warunkow nauki i zlych metod w polskiej szkole. Jesli robiles co ci karza w szkole, a nawet odrobine wiecej, a angielskiego nie znasz, nie jest to Twoja wina.

Football news:

Karasev is scheduled for the young boys-Tirana match in the Europa League
Les Ferdinand: the Decision to take a knee was very powerful, but its impact has decreased. The message is lost
Vidal said goodbye to Barca: Proud to have worn this shirt and played alongside the greats
Sporting renamed the Academy in honor of Ronaldo
Suarez will receive 9 million euros a year at Atletico
Liverpool will not buy anyone else in this transfer window
Semedu will move to Wolverhampton for 35 million euros. Contract - until the summer of 2025