Wszyscy piloci, którzy zostali zwolnieni z pracy podczas pandemii mog¹ ponownie zg³aszaæ siê do pracy – poinformowa³y Qatar Airways w komunikacie. Na pracê mog¹ liczyæ osoby z uprawnieniami do pilotowania Boeingów 777 i 787.
W komunikacie zamieszczonym na stronach przewoŸnika mo¿na przeczytaæ informacjê, ¿e Qatar Airways szykuj¹ siê do zwiêkszenia oferowania i w zwi¹zku z tym potrzeba im wiêcej za³óg. Dlatego w³aœnie zwracaj¹ siê do zwolnionych pilotów, jako do pierwszych i licz¹ na to, ¿e otrzymaj¹ od nich natychmiast odpowiedŸ twierdz¹c¹ i zgodê na powrót. Z kolei na mediach spo³ecznoœciowych pojawi³y siê natychmiast informacje, ¿e warunki oferowanych kontraktów s¹ gorsze, od tych sprzed pandemii.
Poszukiwanie pilotów do B777 i B787 wynika nie tylko z rosn¹cych przewozów, ale i zmian we flocie Qatara. PrzewoŸnik zamierza zwiêkszyæ liczbê Boeingów d³ugiego zasiêgu , a do tego potrzebne s¹ dodatkowe za³ogi. W tej chwili Katarczycy maj¹ 9 B777-200, 48 B777-300ER z których jeden jest odstawiony, 24 B777 w wersji cargo, oraz 37 Dreamlinerów B787.
W styczniu 2021 prezes linii Akbar el Baker zdementowa³ informacje o tym, ¿e zamierza prze³o¿yæ na póŸniejsze terminy odbiór nowych zamówionych maszyn i nie bêdzie powiêksza³ floty do roku 2022. Teraz potwierdzi³, ¿e zamierza lataæ wszystkimi Airbusy i Boeingi, które zakontraktowa³ przed pandemi¹.
W portfelu zamówieñ Qatar Airways na koniec 2020 by³o 50 Airbusów A321neo, 23 A350-1000, 2 Boeingi 777 w wersji cargo, 60 B777X i 23 B787-9.