
Specjalna wersja Mustanga trafi³a do polskich salonów Forda. Mach 1 to ostrzejsza, mocniejsza i bardziej agresywna wersja amerykañskiego coupe. Takiego modelu Mustanga na polskim rynku jeszcze nie by³o.
Mustang od samego pocz¹tku wprowadzenie do oferty jest hitem sprzeda¿owym. Nikt z szefostwa Forda nie przypuszcza³, ¿e to coupe znajdzie w Polsce tylu chêtnych. Rok w rok sprzedaje siê nad Wis³¹ oko³o 500 egzemplarzy tego modelu. Jeszcze nigdy model z USA nie znalaz³ wœród klientów takiego uznania. Po modelu Bulitt pojawia siê w ofercie kolejna specjalna odmiana Mustanga – Mach 1. Model z legendarn¹ nazw¹ jest uplasowany pomiêdzy klasyczn¹ odmian¹ GT, a topowym Shelby GT, która nigdy oficjalnie nie by³a oferowana w Europie. Ford reklamuje wersjê Mach 1, jako najlepiej prowadz¹cego siê Mustanga, który kiedykolwiek zawita³ do Europie.
Ford Mustang Mach1.
Auto zosta³o zmodernizowane i otrzyma³o podzespo³y od odmiany GT350. Wœród nich mo¿na wymieniæ np. 6-biegow¹ przek³adniê manualn¹ Tremec 3160 z uk³adem rev-matching, ch³odnicê oleju czy kolektor dolotowy. Poza tym zmodernizowano aktywny uk³ad wydechowy (teraz ma koñcówki o œrednicy 4,5-cala), uk³ad kierowniczy, zawieszenie (m.in. inne sprê¿yny, charakterystykê zawieszenia MagneRide). Przeprojektowano zderzaki i poprawiono aerodynamikê (docisk wiêkszy o 22 proc. w stosunku do Mustanga GT).
Wprowadzono zmiany równie¿ w 5-litrowym silniku benzynowym. Ma on teraz o 10 KM wiêcej (460-koni mechanicznych oraz 420 Nm), czyli tyle samo co Mustang Bullitt. Ford jednak posk¹pi³ Europie, poniewa¿ wariant na rynek amerykañski dysponuje moc¹ 487 KM.
Mustang Mach 1 jest dostêpny zarówno ze skrzyni¹ manualn¹ o 6-prze³o¿eniach, jak te¿ z 10-biegowym automatem. Kosztuj¹ one odpowiednio: od 281 410 z³ oraz od 291 410 z³. W standardowym wyposa¿eniu znajduj¹ siê m.in.: 19-calowe alufelgi, oœwietlenie LED, aktywny uk³ad wydechowy, system multimedialny SYNC 3 z nawigacj¹ satelitarn¹, kamerê cofania, podgrzewan¹ kierowcê i fotele czy dwustrefow¹ klimatyzacjê. Auto mo¿na doposa¿yæ w ciekawe dodatki. Wœród nich np. pakiet Handling Package zawieraj¹cy du¿y tylny spojler czy zmieniony splitter z przodu. Ford zaoferowa³ równie¿ mo¿liwoœæ obklejenia Mustanga dedykowanymi grafikami (na masce i progach bocznych), nawi¹zuj¹cymi do pierwszego Mach 1 z 1969 roku.
Ceny konkurencji
• Audi RS5 – 2.9 TFSI V6 450 KM (2021 RS5 quattro) – od 415 300 z³
• BMW M2 CS – 3.0 litra R6 450 KM – od 441 000 z³
• Jaguar F-Type – 5.0 S/C V8 450 KM (2021 R-Dynamic) – od 519 900 z³
• Lexus RC-F – 5.0 V8 464 KM (2021 RC F Carbon) – od 487 000 z³
• Maserati GranTurismo – 4.7-litra V8 460 KM (Sport) – od 659 635 z³
• Porsche 911 (992) – 3.0 litra 450 KM (2021 Carrera S) – od 672 000 z³
Ford wprowadzaj¹c Mustanga do europejskiej oferty da³ klientom najtañsze auto z silnikiem V8 na rynku. Teraz oferta wzbogacona o odmianê Mach 1 dodatkowo napêdzi sprzeda¿. Nowa wersja ju¿ na pierwszych zdjêciach wydaje siê byæ bardzo atrakcyjn¹ odmian¹ Mustanga.