Poland

Nie chcemy się ścigać z Adidasem czy Nike

Wywiady

Pawe Koncewoj/ Facebook

Nasza marka ju 60 proc. zamwie przyjmuje z zagranicy, ale chcielibymy wicej sprzedawa w kraju. Szyjemy oczywicie w odzi - mwi Pawe Koncewoj, pierwszy solista Polskiego Baletu Narodowego, ktry wraz z on Mart zaoy mark odzieow SoFancy

Skd pomys aby maestwo tancerzy baletowych, ktrzy w zawodzie osignli szczyt, otwierao akurat mark odzieow?

Z wielu powodw, jak w przypadku wielu firm zaczo si od naszych osobistych dowiadcze. Szukalimy na rynku odpowiednich produktw potrzebnych na treningi i by z tym kopot, albo kosztoway bardzo duo. Dlatego postanowilimy zacz robi je sami, SoFancy powstaa 1 grudnia 2015 r. Z drugiej strony oczywicie szukamy dla sieci nowej drogi i zajcia na lata, gdy z baletu bdziemy musieli zrezygnowa. Firma rozwija si i chciabym, aby za te kilka lat urosa na tyle, eby bya naszym gwnym zajciem oraz rdem utrzymania. Oczywicie teraz nie powicamy SoFancy tyle czasu ile bymy chcieli - prby, wystpy zajmuj go duo - ale dalej roniemy.

Na jakich klientw si nastawiacie?

Oczywicie zakadajc mark mylelimy o tancerzach, ale wiele razy widziaem ju nasze produkty w siowniach, basenach czy na play. Z myl o takich szerokich zastosowaniach wprowadzamy do oferty nowe linie, ktre mona okreli jako nowoczesna odzie sportowa, ktra przyda si podczas wicze, nie tylko taca, ale te na spacer itp. Cho oczywicie jest to dla nas cel, aby tancerze nosili nasze rzeczy, balet to nasze ycie. Niedawno zaopatrzylimy Szko Baletow w Gdasku w ponad 100 zestaww. Nie chcemy si ciga z Adidasem czy Nike, to nie jest nasz cel. Niemniej celujemy w to by zosta jedn z trzech czoowych marek jeli chodzi o odzie sportow dla tancerzy. Na rynku jest miejsce na takie produkty, ale trzeba dokadnie wiedzie czego ten specyficzny klient oczekuje. My nie uznajemy kompromisw jeli chodzi o jako wykonania.

Jak podzielilicie firmowe obowizki?

Ja zajmuj si stron techniczn, wysykami, za moja ona Marta projektuje. To jej pasja od dziesiciu ju lat, przygotowywaa ju kostiumy na wiele przedstawie baletowych i nie tylko zarwno w Polsce d, Bydgoszcz czy Warszawa, ale rwnie dziki dyrektorowi Polskiego Baletu Narodowego Krzysztofowi Pastorowi jej projekty pojawiy si take na scenach zagranic np. w Litwie czy otwie. To jej pasja, robi to doskonale i dziki temu nasza marka si wyrnia. Kady zamawiajcy strj moe sobie skonfigurowa dowolny zestaw zarwno mowa o ksztacie ubrania jak i kolorach, doborze materiaw, faktur.

Gdzie szyjecie?

Oczywicie w odzi, cho dugo szukalimy firmy, ktra bdzie w stanie speni nasze wysokie wymagania. Udao si i przy okazji zdobylimy te kontakt do woskiej fabryki, z ktrej sprowadzamy najlepsze na wiecie tkaniny. Odzie sportowa ma specyficzne wymagania, tkaniny musz by oczywicie oddychajce, ale te trwae i elastyczne. Do tego naszym celem byo, aby produkty SoFancy nie byy za drogie, ale by byy dostpne.

Dziki wsppracy z Wochami moglimy te skorzysta z opcji wykorzystania materiaw jakie im zostay w mniejszej iloci i z nich powstaa nasza kolekcja ubra gotowych, ktra dobrze zostaa przyjta i bdziemy szykowali kolejne.

Stawiacie tylko na internet?

Obecnie tak, trzon oferty to ubrania na zamwienie. Z myl o wygodzie klientw na nasze zamwienie powsta te specjalny system do projektowania mona zestawia fasony i kolory, i na bieco w czasie rzeczywistym oglda jak dany zestaw wyglda. System przygotowaa dla nas firma z Warszawy, na rynku e-handlu to bardzo innowacyjne narzdzie. Jednak poniewa szyjemy gwnie na zamwienie to mamy niewiele ubra ju gotowych, nie mamy zapasw, dlatego nie jest dla nas opcj pki co korzystanie z porednikw jak platformy typu marketplace. Obecnie ok. 60 proc. zamwie pochodzi z zagranicy, ale chcielibymy wicej sprzedawa w kraju.

Na stacjonarne sklepy patrzycie?

Tak, poniewa to doskonay sposb na promowanie marki i take dotarcie do nowych grup klientw. Poniewa teraz chcemy wprowadza nowe kolekcje ready-to-wear to widzielibymy si w jakiej sieci, najlepiej tak jak my z polskim kapitaem. Idealna byaby dla nas firma 4F, doceniamy to co robi i chtnie bymy si w jej ofercie pojawili.

Co z promocj?

Stawiamy rwnie na internet i gwnie media spoecznociowe. Oferujemy produkt skierowany do do okrelonego odbiorcy i najatwiej si nam porusza w online. Zreszt powiem szczerze nawet nie bardzo widz inne opcje. Oczywicie gdybymy mieli nieograniczony budet to moglibymy myle nad np. telewizyjna kampani, ale obecnie to nierealne. Zainwestowalimy w SoFancy wasne pienidze, nie posikowalimy si kredytami i teraz firma na siebie zarabia, nie musimy do niej dokada. Nie chc szarowa z nadmiernymi wydatkami, promujemy si na wielu polach, nasze ubrania pojawiaj si w sesjach zdjciowych w magazynach . Wolimy rozwija si wolniej, ale stabilnie.

O specjalizacji polskiego eksportu odziey i tekstyliw w jutrzejszym wydaniu Rzeczpospolitej