Poland

Minister turystyki podpisuje dekalog klienta biura podróży

Od lewej sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzej Gut-Mostowy, prezes OSAT Marcin Wujec, dyrektor departamentu turystyki w MR Rafa Szlachta. Fot. Filip Frydrykiewicz

Poznaj dobrze ofert biura podry, zadbaj o odpowiednie ubezpieczenie, sprawd czy masz wany paszport radzi swoim klientom Oglnopolskie Stowarzyszenie Agentw Turystycznych. Pod ich dekalogiem podpisa si dzisiaj wiceminister rozwoju odpowiedzialny za turystyk Andrzej Gut-Mostowy.

Z inicjatywy stowarzyszenia gromadzcego 180 agentw, Oglnopolskiego Stowarzyszenia Agentw Turystycznych, minister Andrzej Gut-Mostowy podpisa si dzisiaj pod list dziesiciu zalece, jakie OSAT przygotowa dla swoich klientw. S wrd nich kwestie kadce nacisk na bezpieczestwo klienta biura podry (sprawd z kim podpisujesz umow, przeczytaj jej warunki) jak i porzdkowe (zdrowie, podr, dokumenty).

Dekalog dobrych praktyk to dobry sposb, aby zabezpieczy klientw biur podry i speni obowizek informacyjny wynikajcy z ustawy o imprezach turystycznych mwi podczas spotkania z czonkami zarzdu OSAT i dziennikarzami Gut-Mostowy. Popieram takie inicjatywy, bo dobrze poinformowany turysta to turysta bezpieczniejszy.

Prezes OSAT Marcin Wujec podkreli, e dekalog istnieje i jest stosowany przez czonkw OSAT-u od wielu lat. Teraz, przy okazji przygotowywania przez organizacj akcji Wakacyjny Ekspert, promujcej usugi czonkw stowarzyszenia, zosta unowoczeniony.

Na pytanie dziennikarzy, ktre z problemw zwizanych z organizowaniem wyjazdu s najczciej przez klientw lekcewaone, Wujec wymieni kwestie wanoci dokumentu podry i dobranie ubezpieczenia do warunkw i miejsca wyjazdu, a take do stanu zdrowia turysty.