Wybieraj¹c ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe, siêgamy po rozwi¹zania proste i pewne, czyli takie, które daj¹ gwarancjê pokrycia szkód – wynika z raportu firmy Deloitte.
Firma Deloitte zbada³a potrzeby klientów sektora ubezpieczeñ komunikacyjnych i mieszkaniowych. Przepyta³a w tej sprawie 8 tys. osób z oœmiu krajów: Australii, Kanady, Chin, Niemiec, W³och, Japonii, Wielkiej Brytanii i USA. Okaza³o siê, ¿e klienci firm ubezpieczeniowych najbardziej ceni¹ prostotê produktów i us³ug.
Najwiêcej, bo 29 proc., badanych wybra³oby podstawow¹ wersjê ubezpieczenia, czyli polisê gwarantuj¹c¹ pe³n¹ ochronê nieruchomoœci, której cena opiera siê na wartoœci, lokalizacji i cechach budynku, a tak¿e wczeœniejszej historii ubezpieczeniowej klienta. W przypadku zakupu ubezpieczenia domu podstawowa wersja produktu jest pierwszym wyborem we wszystkich badanych krajach oprócz Chin. Po ten rodzaj najchêtniej siêgaj¹ Brytyjczycy (43 proc.), Niemcy (34 proc.) i Amerykanie (33 proc.).
Podstawowy wariant polisy jest najpopularniejszy tak¿e przy wyborze ubezpieczenia komunikacyjnego. Najczêœciej wybieraj¹ go Brytyjczycy (41 proc.), Niemcy (38 proc.) i Amerykanie (33 proc.).
Wspó³czesny klient du¿¹ wagê przyk³ada do poufnoœci swoich danych. Globalnie tylko 54 proc. badanych zdecydowa³oby siê podzieliæ swoj¹ histori¹ kredytow¹ z ubezpieczycielem w zamian za ni¿sz¹ sk³adkê czy produkt dopasowany do ich potrzeb. Mniej w¹tpliwoœci respondenci mieliby w przypadku dzielenia siê informacjami na temat u¿ytkowania samochodu, zw³aszcza w zamian za zmniejszenie kosztu ubezpieczenia.
Z raportu wynika, ¿e konsumenci stale porównuj¹ oferty polis dostêpnych na rynku. W ostatnim roku jedna czwarta posiadaczy ubezpieczenia komunikacyjnego i jedna pi¹ta z ubezpieczeniem nieruchomoœci zmieni³a dostawcê.
– Oznacza to, ¿e firmy musz¹ stale monitorowaæ swoje otoczenie biznesowe, ale równie¿ zmienne nawyki konsumenckie – komentuje Marcin Piskorski, partner, lider sektora ubezpieczeniowego w Deloitte Polska. – Klienci na ca³ym œwiecie, tak¿e w Polsce, chc¹ byæ pewni, ¿e wybrana przez nich oferta zapewni im maksymalny mo¿liwy zakres ochrony za konkurencyjn¹ cenê – dodaje.