Poland

Kia pozbywa się z nazwy członu "Motors", stawia na auta elektryczne

Kia w ramach nowej strategii do 2027 roku chce wypuścić na rynek 7 nowych samochodów elektrycznych. Podczas wideoprezentacji Kia ogłosiła szczegóły dotyczące nowego celu i nowych ambicji marki w przyszłości.

Oprócz nowego sloganu - „Movement that inspires” - Kia przedstawiła również informacje na temat nowej strategii, dzięki której zamierza wyjść poza produkcję aut i stworzyć dla klientów zrównoważone rozwiązania z zakresu mobilności.

Kia rozszerza działalność

Kia – sygnalizując odejście od tradycyjnego modelu biznesowego, który do tej pory był oparty na produkcji samochodów – ogłosiła także nową nazwę korporacji. Po usunięciu słowa „Motors” (dawniej „Kia Motors Corporation”) Kia rozszerzy działalność na nowe obszary biznesowe oraz takie, które dopiero powstaną. Firma opracuje też innowacyjne produkty i usługi mobilne, które poprawią codzienne życie jej klientów.

- W Kia wierzymy, że transport, mobilność i przemieszczanie się stanowią prawo człowieka. Naszą wizją jest tworzenie zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności nie tylko dla klientów, ale dla całych społeczności oraz społeczeństw na świecie. Dziś zaczynamy wprowadzać tę wizję w życie, przedstawiając nowy cel i nową strategię marki w przyszłości - Ho Sung Song, prezes i dyrektor generalny Kia Corporation.

Nowy slogan Kia „Movement that inspires”

Nowy cel marki Kia wspierany sloganem „Movement that inspires” podkreśla, że ruch jest źródłem rozwoju człowieka.

- Ruch zawsze był w centrum uwagi naszej marki, a podstawą jej działalności byli ludzie, którzy się przemieszczają. Ruch pomaga ludzkości w ciągłym rozwoju, doskonaleniu się i w ewolucji. Dlatego w Kia wierzymy, że ruch inspiruje pomysły - powiedział Artur Martins, wiceprezes oraz dyrektor ds. marki i obsługi klientów Kia.

Zgodnie z nowym celem marki Kia będzie zaspokajać zmieniające się oczekiwania klientów, które dotyczą sposobu poruszania się i jego wpływu na otaczający ich świat. Klienci coraz częściej poszukują przyjaznych środowisku i zintegrowanych form transportu.

Szerszą wizję marki, która dotyczy mobilności, odzwierciedla nowa nazwa firmy. Firmy, która otwiera się na nowe obszary biznesowe, aby promować zrównoważoną mobilność. Po usunięciu z nazwy słowa „Motors”, nowa lepiej odzwierciedla długoterminową strategię biznesową zawartą w „Planie S”, gdzie „S” pochodzi od słowa „shift”, co z kolei oznacza w wolnym tłumaczeniu „zmiana”.

Została ona ogłoszona w 2020 roku i w przyszłości pozwoli marce zająć pozycję lidera w branży mobilności. W tym celu marka rozszerzy działalność o produkcję samochodów elektrycznych i pojazdów specjalnych, skonstruowanych na konkretne potrzeby, o dostarczanie rozwiązań z zakresu mobilności i o znacznie więcej usług. Jednocześnie, poprzez stosowanie energii ze źródeł odnawialnych i materiałów nadających się do recyklingu, Kia będzie promować jeszcze bardziej zrównoważoną produkcję samochodów.

Kia stawia na elektromobilność

Zmiana nazwy firmy oznacza również zmianę kultury pracy korporacji. Prezes Song tłumaczy: „Zmiana nazwy i logo nie jest jedynie kosmetyczną poprawką. Oznacza, że poszerzamy horyzonty oraz będziemy zakładać nowe firmy, które spełnią – a nawet przekroczą – różnorodne potrzeby naszych klientów na całym świecie. Co ważniejsze, oznacza również zmianę kultury pracy, zwiększenie kreatywności naszych pracowników i stworzenie im inspirującego środowiska pracy”.

Pierwszy z samochodów elektrycznych nowej generacji marki Kia zostanie zaprezentowany już w pierwszym kwartale 2021 roku. Nowy model, skonstruowany na nowej platformie E-GMP, pod względem stylistyki będzie nawiązywać do crossoverów i zapewni zasięg ponad 500 kilometrów. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki czas ładowania akumulatora wyniesie poniżej 20 minut. Będzie to pierwszy model, który trafi do sprzedaży z nowym logo Kia.

Do 2025 roku, dzięki coraz liczniejszej gamie samochodów elektrycznych, Kia zamierza zwiększyć udział w rynku aut elektrycznych do 6,6%. Już rok później sprzedaż samochodów typu BEV marki Kia ma wynieść 500.000 egzemplarzy rocznie.

Football news:

Ole Gunnar Solskjaer: Manchester United are waiting for three important weeks, matches with Chelsea, Leicester. We are confident in ourselves
Gattuso on Granada: If Napoli were killing time like this, we would have been smeared in the press
Dzeko is Roma's top scorer in European competitions. He scored the 29th goal and beat Totti
Mikel Arteta: We got to give them two goals. Would hate to fly out of the Europa League
Milan kicked 18 penalties for the season. This is the best result in the top 5 leagues in Europe
Man City can offer Borussia more than 100 million pounds for Holand and Reina. The club is exploring this possibility (90min)
Ajax have won 11 matches in a row. The last defeat against Atalanta in December