Poland

Jubilerzy z najgorszym wynikiem w całej gospodarce

Brana moe by gwn ofiar spadku wydatkw konsumpcyjnych. Apart chce z tym walczy ogromn kampani reklamow z udziaem dwch najgortszych nazwisk show biznesu.

Wedug danych GfK Polonia dla Poznania po pandemii sieci jubilerskie mog rednio odczu nawet 54-proc. spadek sprzeday z 1 mkw. salonw w centrach handlowych. To zdecydowanie najgorszy wynik w caej gospodarce i cho dane dotycz jednej aglomeracji, to mona oczekiwa, i podobny trend bdzie widoczny gdzie indziej. Nawet jeli z mniejszym nateniem, to nawet gastronomia odczuwa mniejszy spadek obrotw w centrach handlowych. Spadki wydatkw konsumenckich w handlu bd zwiksza konkurencj midzy centrami handlowymi komentowa dane Przemysaw Dwojak, senior director sales effectiveness w GfK. Wci realn grob jest redukcja liczby sklepw w branach najbardziej dotknitych przez kryzys. To jeden z negatywnych skutkw pandemii, z ktrymi staraj si od wielu tygodni upora najemcy i wynajmujcy. Rwnolegle wzrost popularnoci kanau online moe doprowadza do odpywu klientw z centrw handlowych doda.

Zoto lepsze ni srebro

Poza galeriami jubilerzy take s mocno pod kresk. Wedug danych Euromonitor International w tym roku rynek jubilerski skurczy si a o 22,3 proc. i spadnie do 2,5 mld z poziomu sprzed kilku lat. Spadki wida we wszystkich sektorach od biuterii luksusowej, po t z niszych poziomw cenowych.

Oczywicie wszyscy analitycy podkrelaj, ze zmiany nie dotkn wszystkich graczy w takim stopniu i due sieci powinny by na nie odporniejsze. Niemal pi miesicy po powrocie do handlu stacjonarnego moemy powiedzie, e zainteresowanie produktami jubilerskimi nie spado znaczco. Wyniki, ktre notowalimy w minionych miesicach, przekraczay praktycznie za kadym razem nasze scenariusze kryzysowe mwi ukasz Bernacki, prezes W.Kruk.

Oczywicie ponosimy konsekwencje spadku trafficu w centrach handlowych i to odbija si na sprzeday niektrych asortymentw gwnie biuterii srebrnej, ktrej zakup jest bardziej impulsowy dodaje, podkrelajc, e salony marki zyskuj na sprzeday produktw zotych, biuterii brylantowej oraz zegarkw, w szczeglnoci tych zaliczanych do najwyszych przedziaw cenowych. Pandemia zwikszya istotnie nasze obroty w sklepie internetowym. Podczas lockdownu klienci zamienili salony stacjonarne na online i w tych miesicach osigane wyniki w tym kanale sprzeday byy wrcz rekordowe. Dzi proporcje stopniowo si zmieniaj, ale nadal w e-commerce utrzymujemy dwucyfrowe zwyki w stosunku do 2019 r. dodaje.

Marka jednak zmiany odczua. Na t chwil projekt akwizycji w Czechach zosta wstrzymany. Nie zmienia to jednak strategicznego kierunku rozwoju VRG jako domu marek, ktry opiera si historycznie o akwizycj. Prestiowe polskie marki mog i musz rozwija si na rynkach eksportowych mwi Andrzej Jaworski, prezes VRG.

Idzie wielka kampania

Inne sieci take zmiany odczuwaj. W wielu miejscach ruch jeszcze nie wrci do sytuacji sprzed pandemii, ale jest wiele salonw, gdzie sprzeda w ostatnich miesicach jest lepsza ni w analogicznych miesicach 2019 r. mwi Micha Stawecki, dyrektor marketingu Apart. Firma take obserwuje wiksze zainteresowanie drosz biuteri zot, zot z diamentami oraz ekskluzywnymi zegarkami. Optymistycznie patrzymy w przyszo i liczymy, e kolejny lockdown nie nastpi. Wielu klientw w czasie pandemii po raz pierwszy zdecydowao si na zakupy za porednictwem internetu. Spora cz z nich ju w onlinie zostanie, bo przekonali si, e sklep internetowy to ta sama najwysza jako obsugi klienta, do jakiej byli przyzwyczajeni w salonach stacjonarnych dodaje, podkrelajc, i klienci odwaniej nabywaj nawet najbardziej ekskluzywne produkty przez internet.

Apart przez cay okres pandemii i po pandemii nie zrezygnowa z dziaa marketingowych, ale najwaniejsze akcje zawsze przypadaj na koniec roku i sezon witeczny. Z nieoficjalnych informacji Rzeczpospolitej" wynika, e w tym roku firma postawi na dwa najgoniejsze nazwiska, czyli Ann Lewandowsk oraz Juli Wieniaw. Apart nie odnosi si do tych informacji, podkrelajc, i gwiazd jesiennej kampanii jest Kasia Szklarczyk, a firma planuje kolejne akcje.

Marketingowcy nieoficjalnie przyznaj, e wybr takich nazwisk jasno wskazuje, i sie stawia na masowego odbiorc, w przeciwnym wypadku postawiaby bowiem na bardziej wyszukane czy nawet niszowe osoby. Niemniej jesie w tej brany na pewno bdzie bardzo intensywn walk o klienta.

Football news:

Highlight of the month: the Rangers forward scored from 50 meters (the farthest goal in the history of the Europa League). Gerrard says he's never seen anything more beautiful 😍
Mourinho on 3:0 with LASK: Difficult opponent, but Tottenham played so that the victory seemed easy
Stefano Pioli: Milan is not an ordinary team. He plays with less dedication after the Derby
Barca players - report on salary cuts: We are not going to put up with the violation of our rights by the club
Milan are 21 games unbeaten in all competitions. Next game - with Roma
A year ago, a forest was planted at the rival CSKA stadium. The author paid attention to the felling of trees
Conceisau about the refereeing of the game with Manchester City: I Apologize to the Portuguese referees after what I saw here