pokaż komentarz
@projektant_doktorant: tutaj właściciel pojazdu popełnił błąd, który prawnicy kochają a mianowicie w reklamacji nie powołał się na rękojmię wynikającą KC (w założeniu, że jest to auto na osobę prywatna a nie na firmę).
KC znacznie bardziej restrykcyjnie broni prawa klienta. A błąd, ponieważ zgłaszając "reklamację" salon, ASO i VAG mógł uznać, że klient powołuje się na zapisy gwarancji pojazdu a nie na rękojmię wynikającą z KC.
Wszystkie dotychczasowe reklamacje pewnie były rozpatrywane w toku gwarancji, gdzie Gwarant (w wypadku VAG Gwarantem jest salon and VAG) może mieć inne obowiązki względem właściciela pojazdu.
W wypadku jakby wszystko było rozpatrywane o przepisy CK dotyczące rękojmi, to wtedy klient ma więcej praw względem sprzedającego (salonu), wliczając w to prawo do odstąpienia od umowy kupna sprzedaży, jeżeli salon/serwis nie umiałby rozwiązać problemu z wadą istotną. A brak dźwięku lub problemy z systemem bezpieczeństwa można uznać za wadę istotną.
Z fartem i teraz polecam zgłaszać wszystko pisemnie jako ŻĄDANIE NAPRAWY Z TYTUŁU RĘKOJMI, z powołanie się na stosowne przepisy KC.