Prawo i SprawiedliwoϾ

- Biedni ludzie, zamiast zaj¹æ siê czymœ po¿ytecznym, jak¹œ prac¹ na rzecz dobra wspólnego, to robi¹ sobie igrzyska - powiedzia³ minister edukacji Przemys³aw Czarnek, komentuj¹c poniedzia³kowe protesty przed siedzib¹ MEN.
Pod Ministerstwem Edukacji Narodowej trwa protest pod has³em „wolna aborcja”. Zablokowana zosta³a brama wjazdowa na teren ministerstwa. Jak przekazali organizatorzy protestu, zosta³ on zorganizowany, aby wesprzeæ nauczycielki i nauczycieli, którym minister edukacji i nauki Przemys³aw Czarnek „grozi represjami za wsparcie Strajku Kobiet”.
Protestuj¹cy ¿¹daj¹ miêdzy innymi, aby resort wycofa³ siê z gróŸb ws. konsekwencji wobec instytucji naukowych oraz nauczycieli i nauczycielek popieraj¹cych Strajk Kobiet, dymisji Czarnka ze stanowiska ministra, wprowadzenia do szkó³ rzetelnej edukacji seksualnej oraz wolnego i bezp³atnego dostêpu do bezpiecznej aborcji.
Dowiedz siê wiêcej: Protest przed siedzib¹ MEN. Zablokowano wjazd
- Mamy problem pod bram¹, ale co zrobiæ. Jest jak jest -skomentowa³ w Polskim Radiu 24 Przemys³aw Czarnek.
Odpowiadaj¹c na pytanie dotycz¹ce osoby, która wymaga³a pomocy lekarskiej po tym, jak przyklei³a sobie d³oñ szybkoschn¹cym klejem do bramy wejœciowej do budynku MEN, minister edukacji stwierdzi³, ¿e „nie jest to jego problem, tylko to jest problem tej pani, która siê przyklei³a”. - Nawet o tym nie wiedzia³em, dowiadujê siê teraz. No biedni ludzie. Co zrobiæ. Biedni ludzie, zamiast zaj¹æ siê czymœ po¿ytecznym, jak¹œ prac¹ na rzecz dobra wspólnego, to robi¹ sobie igrzyska. I te¿ robi¹ sobie krzywdê. Có¿ ja mogê zrobiæ. Mogê tylko apelowaæ - nie róbcie sobie krzywdy, kochani - mówi³ Czarnek.
Pomocy lekarskiej wymaga tak¿e osoba, która przyklei³a sobie d³oñ szybkoschn¹cym klejem do bramy wejœciowej do budynku.
— Policja Warszawa (@Policja_KSP) November 23, 2020
Odnosz¹c siê do zarzutów opozycji, krytykuj¹cej dzia³ania ministra, Czarnek stwierdzi³, ¿e pos³uguj¹ siê „k³amstwem, oszczerstwem, oszustwem”. - Co ja mogê powiedzieæ? Biedni ludzie, którzy nie próbuj¹ siê w ogóle skomunikowaæ ze mn¹, nie s³uchaj¹ tego, co mówiê, nadinterpretowuj¹ sobie, dok³adaj¹, wymyœlaj¹ niestworzone rzeczy i z tego buduj¹ póŸniej swoj¹ narracjê - przekonywa³ szef resortu edukacji.