Poland

Biedronka w 2020: prawie 60 mld zł ze sprzedaży, 129 nowych sklepów

W 2020 roku łączne przychody ze sprzedaży całej Grupy Jeronimo Martins wzrosły o 3,5 proc. do 19,3 mld euro, przy wzroście LFL (porównanie wyników sklepów działających nieprzerwanie przez 12 miesięcy) również o 3,5 proc.

Wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wyniósł 1,4 mld euro, co oznacza spadek o 1 proc. w porównaniu do zeszłego roku. Zysk netto grupy wyniósł 312 mln euro i był niższy od zeszłorocznego o 19,9 proc.

- Sprostaliśmy trudnym okolicznościom, świadomi naszej biznesowej i społecznej roli oraz niezachwiani w naszej misji dostarczania klientom najwyższej jakości produktów w niskich cenach. Byliśmy tak blisko naszych klientów, pracowników i dostawców – zwłaszcza drobnych producentów dostarczających produkty pierwszej potrzeby – jak jeszcze nigdy wcześniej. W 2021 rok wchodzimy ze wzmocnionym przekonaniem, że należące do Grupy Jeronimo Martins sieci umieją szybko i skutecznie reagować na wyzwania związane z pandemią - ocenia Pedro Soares Dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins.

Biorąc pod uwagę osiągnięte przez Grupę Jeronimo Martins wyniki w 2020 roku, a także perspektywy na rok 2021, zarząd Grupy zarekomendował wypłatę dywidendy na poziomie 0,288 euro na akcję.

Grupa Jeronimo Martins planuje w tym roku przeznaczyć na inwestycje 700 mln euro, z czego większość (60 procent), czyli ok 420 mln euro,  ma zostać wydane na rozwój Biedronki i Hebe w Polsce.

W raporcie rocznym wskazano, że nowe inwestycje w polską sieć Biedronka mają pomóc w utrzymaniu jej rentowności mimo pandemii koronawirusa i wyższych obciążeń podatkowych. 

Biedronka mimo pandemii zamyka rok 2020 na plusie

Wartość sprzedaży Biedronki wyniosła w minionym roku 13,5 mld euro, czyli 59,8 mld zł. W złotówkach więc sprzedaż wzrosła o 10,4 proc, liczona w euro o 6,7 proc.

Sprzedaż porównywalna (LFL) tylko w sklepach funkcjonujących przez pełne 12 miesięcy 2020 roku, wzrosła o 7,1 proc.

Zysk EBITDA Biedronki wyniósł 1,252 mld euro, w euro wzrósł o 5,7 proc., w przeliczeniu na złotówki zaś o 9,3 proc.

Biedronka wprowadziła w ubiegłym roku na rynek 196 produktów marek własnych. Zrealizowała 35 kampanii reklamowych oraz wprowadziła na rynek około 200 ulotek i folderów reklamowych.

Ponad 3 tysiące sklepów Biedronka w Polsce

Sieć Biedronka na koniec roku 2020 obejmowała 3115 sklepów. Sieć przeznaczyła na inwestycje w 2020 roku 302 mln euro. Dzięki temu otwartych zostało 129 nowych sklepów, natomiast 267 zostało wyremontowanych. W ponad 1100 sklepach sieci działa również już aż 3750 kas samoobsługowych.

W tym roku Biedronka chce otworzyć 100 nowych placówek netto, z czego połowę mają stanowić sklepy w mniejszym formacie. Kolejne 250-300 zostanie zmodernizowanych do najwyższych standardów obowiązujących w ramach sieci z uwzględnieniem rozwiązań proekologicznych.

- Sądzimy, że co najmniej 2,5 proc. wzrostu sprzedaży generować będą nowe sklepy, przy czym wciąż rozwijamy nasz miks asortymentowy, by osiągać także wzrosty sprzedaży like-for-like - komentowała podczas prezentacji wyników Ana Luisa Virginia, dyrektor finansowa Jeronimo Martins

Football news:

Lineker on Barca's Cup win: Koeman did a great job in a difficult time for the club
Zidane about Real Madrid: These players have won a lot, but they want more
Sorokin that St. Petersburg may host additional Euro matches: There is nothing to say yet, there is no guarantee
Paul Pogba: Manchester United must win something. I don't like to play and not win
Coach Athletic Marcelino: Barcelona beat us in the Cup final because they were clearly better
Real Madrid: Congratulations to Barcelona and its fans on a well-deserved victory in the Spanish Cup
Antoine Griezmann: I am happy at Barca. We want to win La Liga as well