
Michael Apted z Sophie Marceau i Pierce’em Brosnanem na planie filmowych przygód Bonda „Œwiat to za ma³o”, 1999 rok
Michael Apted, œwiatowej s³awy re¿yser bondowskiego „Œwiat to za ma³o", „Opowieœci z Narnii: Podró¿ Wêdrowca do Œwitu", „Parku Gorkiego" zmar³ w wieku 79 lat. W niepublikowanej dot¹d rozmowie opowiedzia³ Barbarze Hollender o nagrywanej przez lata serii dokumentalnej „Up", amerykañskich superprodukcjach i o swoim ¿yciu.
Plus Minus: Dokumenty, seriale telewizyjne od „Coronation Street" a¿ po „Rzym", filmy fabularne – od kina artystycznego przez thrillery po wielkie superprodukcje. Co ze swojego bogatego i tak bardzo ró¿norodnego twórczego dorobku ceni pan najwy¿ej?
Nie mam w¹tpliwoœci. Najbli¿sza jest mi moja brytyjska seria „Up", która przydarzy³a siê trochê przypadkiem, ale sta³a siê lejtmotywem mojego ¿ycia. Nauczy³a mnie patrzeæ na ludzi, a to spojrzenie dokumentalisty przenika³o potem do ca³ej mojej twórczoœci. Natomiast gdybym mia³ wybraæ wa¿n¹ dla mnie fabu³ê, to by³aby to „Córka górnika" – pierwszy film, który zrobi³em w Stanach Zjednoczonych.
To zacznijmy od pocz¹tku. Nale¿y pan do tego samego pokolenia co Alan Parker czy odrobinê od was starszy Ken Loach. Do generacji, która wchodzi³a w ¿ycie w Wielkiej Brytanii lat 60., egalitarnym czasie, kiedy zdolna m³odzie¿ pochodzenia robotniczego mog³a dziêki stypendiom koñczyæ dobre uniwersytety i przekra...
Artyku³ dostêpny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"
Nowa Prenumerata ju¿ w sprzeda¿y, poznaj pakiet korzyœci!
Dostêp do najwa¿niejszych treœci z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wy³¹cznie na rp.pl.
Dostêp do treœci rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treœci pochodz¹cych z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.