Gigant e-handlu, który w³aœnie parê dni temu wszed³ ze swoj¹ internetow¹ platform¹ do Polski, musia³ wycofaæ siê ze z dotychczasowego logo widniej¹cego w jego aplikacji.
Chodzi o znak rozpoznawczy firmy – paczkê ze strza³k¹, przypominaj¹c¹ uœmiech oraz z niebiesk¹ taœm¹ przylepn¹. Ikonka Amazon Shopping, któr¹ mo¿na by³o instalowaæ na smartfonach, czy tabletach, internautom kojarzy³a siê bowiem z Adolfem Hitlerem. Z¹bkowana taœma nad uœmiechem faktycznie mog³a wygl¹daæ jak w¹sy wodza III Rzeszy.
Wdro¿one w styczniu br. logo pojawi³o siê w pierwszej kolejnoœci na rynkach brytyjskim, w³oskim, czy hiszpañskim, zaœ w lutym – na pozosta³ych. – Stworzyliœmy nowe logo, by nawi¹zaæ do podekscytowania, gdy klienci robi¹ zakupy na telefonie, czy kiedy widz¹ nasze paczki przed swoimi drzwiami – pisa³ w komunikacie Amazon podczas premiery logo.
Amazon
Cytowana przez BBC Vicky Bullen, szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, przyznaje jednak, ¿e dotychczasowa wizualizacja Amazona by³a niefortunna. – Kszta³t taœmy przypomina w¹siki, a te s¹ podœwiadomie kojarzone z Hitlerem. Dla marki to niedobre skojarzenie skoro ma na celu wywo³aæ zachwyt – podkreœla.
Koncern szybko zareagowa³ na spostrze¿enia internautów i zdecydowa³ siê, by nie budziæ zbêdnych kontrowersji i zmieniæ identyfikator wizualny. Finalnie niebieska taœma przybra³a inny kszta³t, nie kojarz¹cy siê z w¹sami.
Przypomnijmy, ¿e pocz¹tkowo logo Amazona przedstawia³o sklepowy wózek.