
Na pocz¹tku lutego ruszy Allegro Biznes czyli miejsca na firmowe zakupy. To odpowiedŸ na now¹ konkurencjê na rynku.
Segment zakupów firmowych jest bardzo atrakcyjny. Wed³ug szacunków tylko zakupy online warte s¹ ponad 200 mld z³, zatem rynek kilka razy wiêkszy ni¿ konsumencki. Na ten kawa³ek ma chrapkê platforma MerXu, nowy marketplace dla firm, które mog¹ bezpoœrednio kupowaæ od producentów wszelkie potrzebne im towary. Za projektem stoi grupa mened¿erów - Przemys³aw Budkowski, Tomasz Nowak i Sebastian Pietrowski, zwi¹zani przez wiele lat z Allegro, Piotr Nowjalis, by³y szef finansów w CCC oraz eksperci z zagranicy.
Teraz tak¿e Allegro ma odpowiedŸ i rozwi¹zanie usprawniaj¹ce zakupy firmowe. Firma podaje, ¿e wartoœæ handlu online w kategorii zakupów firmowych w Polsce wyniesie ponad 340 mld z³ w 2021 roku. Oznacza to, ¿e potencja³ tego rynku jest ogromny, a platforma Allegro Biznes zostanie udostêpniona na pocz¹tku lutego.
Oferta Allegro Biznes dostêpna bêdzie tylko dla posiadaczy konta Firma. Dlatego w momencie uruchomienia serwisu, firmy sprzedaj¹ce i kupuj¹ce na Allegro automatycznie otrzymaj¹ do niej dostêp. Jednoczeœnie sprzedaj¹cy, których oferty pojawi¹ siê na obu wersjach Allegro, otrzymaj¹ mo¿liwoœæ eksploracji dodatkowego rynku, na którym wydatki s¹ œrednio 10-krotnie wiêksze ni¿ w przypadku zakupów konsumenckich.
Allegro Biznes bêdzie odpowiadaæ na podstawowe, ale jednoczeœnie szerokie potrzeby wszystkich przedsiêbiorców (np. artyku³y papiernicze, produkty do sprz¹tania, sprzêt IT itp.). Oferta bêdzie równie¿ dostosowana do bardzo specyficznych bran¿, takich jak warsztaty samochodowe, firmy budowlane czy gabinety kosmetyczne. Ka¿dego miesi¹ca co czwarta firma w Polsce robi zakupy na Allegro. Mo¿liwoœæ samodzielnego i szybkiego wyboru produktów w po³¹czeniu z bardzo bogat¹ ofert¹ w konkurencyjnych cenach oraz wygodnymi dostawami - elementy tak wa¿ne w naszych codziennych, prywatnych zakupach - nie by³y do tej pory dostêpne w przypadku zakupów firmowych.
Poniewa¿ jednak klienci, poza ¿yciem zawodowym, przyzwyczaili siê do okreœlonego standardu zakupów online, ta luka doprowadzi³a do szybkiego rozwoju funkcji i us³ug, takich jak nasza, skierowanych do klientów B2B – mówi Dagmara Brzeziñska-Marcu, Commercial Category Management Director w Allegro.
Allegro Biznes po³¹czy szeroki wybór produktów, wygodê dostaw z funkcjami usprawniaj¹cymi zakupy firmowe. Zbudowane zosta³o na bazie znanej Polakom platformy konsumenckiej, zachowuj¹c wszystkie dotychczasowe funkcjonalnoœci i dodaj¹c konkretne narzêdzia przydatne zarówno dla tych, którzy potrzebuj¹ ró¿nych produktów do prowadzenia w³asnej dzia³alnoœci, jak i dla tych, którzy je dostarczaj¹.
Rozwój platformy w najbli¿szej przysz³oœci bêdzie koncentrowa³ siê miêdzy innymi na oferowaniu konkurencyjnych cen i przyjaznych dla biznesu opcji p³atnoœci, poniewa¿ s¹ to g³ówne czynniki decyzyjne w procesie wyboru dostawcy.